A múlt héten a kis családommal volt szerencsém elmenni kicsit pihenni. Fontos szabály ilyenkor nálunk, hogy amennyire csak lehet, kizárjuk a médiát és a telekommunikációs eszközök használatát is igencsak kordában tartjuk!

Csütörtökön a wellness bárjában arra lettem figyelmes, hogy a felszolgálók kék gumikesztyűben szedegetik a poharakat és fertőtlenítik a székeket.

Nyilván tudtuk, hogy a koronavírus áll az egész hátterében, de hazaérve és kicsit belemélyülve a dolgokba tapasztaltuk az igazi súlyát a helyzetnek!

Nyilván olvastuk ezt is azt is, akárcsak ti, akik keresgéltek a témában.

Nem szeretnénk egyik tábor mellett sem állást foglalni ez az írásom most nem erről szól, hanem sokkal inkább arról, hogy hogyan hat ez most a  villanyszerelési tevékenységi körre!

Egy gondolatot engedjetek meg ezzel kapcsolatban: Vigyázzatok nagyon magatokra és másokra is!

Visszatérve a fő témához:

Amit a mai nappal biztosan tudunk, hogy az ELMŰ ügyfélszolgálata leállt!

Az új bekapcsolásoknál az egyik hivatalos fogyasztásmérőhely jelenleg a HENSEL, ami indiai gyár! Tehát két ország politikája befolyásolja a bejutást! Sőt többé, hiszen ha valamelyik ország nem engedi a tranzit forgalmat se akkor nagy bajban lehetünk!

Magyarországnak hiába van rengeteg nagyon jó minőségű saját gyártású produktuma, mert a nyersanyag nagy része külföldről érkezik egyelőre, a dolgok jelenlegi állása szerint akadálymentesen.

Ha be is ér a nyersanyag, de a gyártóknak le kell állniuk, a termékek utánpótlása akár hosszabb ideig döcögős lehet!

Nem beszélve arról, ha a nagykereskedéseknek is be kell zárniuk!

Minden egyes lépés teljesen megbéníthatja a szolgáltató szektort, pláne a kisebb, raktárkészlettel nem rendelkező cégeket.

Lehetnek olyan kis vállalkozások ahol nincs megfelelő tartalék átvészelni ezt az időszakot így akár ők tönkre is mehetnek!

Ha a kisvállalkozások eltűnnek a nagyobbak tovább terhelődnek így egy egyszerű lámpacserére lehetséges, hogy heteket kell várni.

Nem beszélve egy zárlat feltárásáról és javításáról, ami akár órákba is kerülhet (amikor percek is csak lopva vannak)!

Fontos nagyon, hogy az itt leírtak csak a saját gondolataim és lehetséges, hogy semmi nem válik valóra az egészből, de szokták mondani: „Jobb félni, mint megijedni”.

Azt javaslom, ha terveztek a közeljövőben bármilyen villamos felújítást vagy új rendszer szerelést, azt most egyeztessétek a kiszemelt kivitelezővel, mert ki tudja mit hoz a holnap e szakma tekintetében is!?

Üdv: MJ